Зимові шини 195/65 R15 - шиповані чи фрикційні (частина 1)

Поради
news

Прогрес рухається вперед семимильними кроками. Природно, зачіпає він і шинне виробництво, у якому  останнім часом сучасні технології стали такими, що тепер фрикційні автопокришки – набагато краще за своїм робочим якостям, ніж шиповані покришки доступних брендів.  

Експерти видання «АвтоЦентр» провели тестування зимової гуми типорозміру 195/65 R15 з метою з'ясувати, а чи зуміють бюджетні шиповані шини конкурувати з гордістю концерну Nokian – моделлю Hakkapeliitta 8, яку інженери нагородили різними сучасними інноваційними рішеннями.

Також експерти з'ясовували, чи зможуть технологічно осучаснені фрикційні автопокришки Nokian Hakkapeliitta R2 і Michelin X-Ice xi3  «обскакати» своїх конкуренток, не «нафаршированих» різними технологічними фішками. 

Шини, досліджувані експертами «АвтоЦентр»

Шиповані:Nokian Hakkapeliitta 8Continental ContiIceContactBF Goodrich G-Force StudSava Eskimo StudNankang NK-Snow SW7Tigar SiguraFalken HS-415 Фрикционные:Nokian Hakkapeliitta R2Michelin X-Ice xi3Continental Conti-VikingContact 5Dunlop Graspic DS-3Nexen Winguard IcePirelli Winter IceControlTigar Winter G1 Kartinka 

Підсумки  тестування: Nokian Hakkapeliitta 8 обійшла Continental ContiIceContact, свою конкурентку. Інші ж бюджетні шиповані покришки за своїми характеристиками виявилися далеко в «хвості» рейтингу.

А шини липучки (фрикційні) Nokian Hakkapeliitta R2 і Michelin X-Ice xi3 в деяких тестах на ожеледі показали результати набагато краще, ніж деякі шиповані автопокришки з бюджетного сегменту.

Найбільшим розчаруванням тестування стала гума Falken ­HS-415, яка продемонструвала складність управління і на льоду, і на сніжному треку і на асфальтованій поверхні. Експерти «Автоцентру» не вирішуються рекомендувати дану модель для активного зимового використання. 

 ШИПОВАНІ шини:
Nokian Hakkapeliitta 8 

Nokian Hakkapeliitta 8 (Фінляндія)

Експерти відзначили легкість і точність керування на крижаних треках. Під час випробувань на ожеледі обходилося практично без заметів, а якщо такий і був, то виправлявся він легко і автомобіль знову повністю контролювався. Тести на асфальтованій трасі розчарувань не принесли – шина слухається керма команди і ніяких неприємних сюрпризів водієві чекати не варто. 

Continental Conti IceContact

Continental Conti IceContact (Німеччина)

Покришка програє Hakkapeliitta 8 тим, що на крижаному треку частіше йде в зноси і замети. Втім, на сніговій поверхні поведінку гуми ідеальне. Стабільні стійкі характеристики і на асфальтованій трасі. До мінусів шини експерти віднесли її гучність. 

Sava Eskimo Stud

Sava Eskimo Stud (Польща)

Поведінку шини на ожеледі – стабільне, хіба що псує враження схильність до сносам. Зноси спостерігаються і на мокрому асфальтованому треку. На сухій поверхні ситуація зі зносом вирівнюється, але при проходженні різких поворотів шина норовить піти в занесення. 
Nankang NK-Snow SW7

Nankang NK-Snow SW7 (Тайвань)

У експертів перед тестуванням робочі характеристики даної шини викликали великі сумніви, але до честі тайванського виробника, шина не сильно засмутила. Покришка намагається при русі по ожеледі – і за лід шипами добре чіпляється і показує стабільність. «Підкачала» керованість на мокрому треку, де гума дуже охоче йшла в знесення. Але своїм стабільним і передбачуваним поведінкою на сухій поверхні шині вдалося реабілітуватися.
BF Goodrich G-Force Stud

BF Goodrich G-Force Stud (Росія)

Хоч шина і забезпечена шипами, але вона не сильно намагається втриматися на ожеледі – трохи переборщишь з газом, і передні колеса охоче йдуть у знесення. Після чого вирівнятися важкувато. Тест-пілоти звернули увагу і на гучність покришки при русі по льоду. Зате порадували гальмівні властивості на мокрій поверхні.
Тідаг Sigura

Тідаг Sigura (Сербія)

Цей шинний бренд практично невідомий в нашій країні. І автомобілісти не ризикують купувати шини даної марки. Що марно, запевняють експерти видання «АвтоЦентр». Середньо-стабільні показники практично у всіх випробуваннях на всіх поверхнях. Відзначилася гума на мокрій трасі, де викликала повагу своєю керованістю і гальмівними характеристиками. 
Falken HS-415

Falken HS-415 (Японія)

Незбалансованість – ось чим може «похвалитися» ця модель. У частині тестів гума демонструє стабільні показники, в частині – випробування провалює. Прогнозоване здавалося б поведінку на ожеледі може «довести» авто до зносу і заносу. 
  Продовження огляду тут.